Samozatopienie „Admirala Grafa Spee” na redzie Montevideo, 17 grudnia 1939 r .
Jednym z najbardziej udanych morskich samolotów patrolowo-rozpoznawczych był niemiecki Arado Ar-196. Katapulta znajdowała się pomiędzy głównym masztem a kominem, na osi okrętu. Oczywiście dźwig, który ustawiał samolot na katapulcie i podnosił go na pokład po wylądowaniu, umożliwiał jego opuszczenie i start z powierzchni morza
Niemiecka odznaka dla marynarzy służących na okrętach liniowych i krążownikach pomocniczych
Niemieckia odznaka dla marynarzy służących na okrętach liniowych i krążownikach pomocniczych
Kanclerz Niemiec Adolf Hitler i admirał Erich Reader, dowódca Reichsflotte podczas pokazów, 1933 r.
Uroczyste wodowanie „Admirala Grafa Spee” w Wilhelmshaven 30 kwietnia 1934 r.
Niemieckie pancerniki kieszonkowe „Admiral Graf Spee” i „Deutschland”, 1939 r.
Kmdr Hans Langsdorf, dowódca „Admirala Grafa Spee”, w rozmowie z argentyńskimi oficjelami, grudzień 1939 r.
Marynarze na pokładzie „Admirala Grafa Spee”, 1937 r.
Niemiecki pancernik kieszonkowy „Admiral Graf Spee”
Brytyjski statek „Trevanion” jedna z ofiar „Admirala Grafa Spee”
Brytyjski statek „Doric Star” zatopiony przez „Admirala Grafa Spee” 2 grudnia 1939 r.
Marynarze na pokładzie „Admiral Graf Spee” podczas korsarskiego rejsu
Pocisk z „Admirala Grafa Spee” topi frachtowiec „Tairoa” 3 grudnia 1939 r.
Brytyjski krążownik HMS „Exeter”
Nowozelandzki lekki krążownik HNZMS „Achilles”
Brytyjski lekki krążownik HMS „Ajax”
Uszkodzony „Admiral Graf Spee” w porcie Montevideo
„Admiral Graf Spee”, wysadzony przez własną załogę pogrąża się w wodzie w pobliżu Montevideo...
Warta honorowa przy trumnie Hansa Langsdorffa, dowódcy „Admirala Grafa Spee”, który popełnił samobójstwo, krytykowany za samozatopienie okrętu
HMS „Exeter” wpływa do Plymouth, 15 lutego 1940 r
Winston Churchill, I Lord Admiralicji, pozdrawia marynarzy „Exetera”
No comments:
Post a Comment