Sunday, 19 December 2021

On 17 December in 1939

 


Samozatopienie „Admirala Grafa Spee” na redzie Montevideo, 17 grudnia 1939 r .





Jednym z najbardziej udanych morskich samolotów patrolowo-rozpoznawczych był niemiecki Arado Ar-196. Katapulta znajdowała się pomiędzy głównym masztem a kominem, na osi okrętu. Oczywiście dźwig, który ustawiał samolot na katapulcie i podnosił go na pokład po wylądowaniu, umożliwiał jego opuszczenie i start z powierzchni morza




Niemiecka odznaka dla marynarzy służących na okrętach liniowych i krążownikach pomocniczych

Niemieckia odznaka dla marynarzy służących na okrętach liniowych i krążownikach pomocniczych


Kanclerz Niemiec Adolf Hitler i admirał Erich Reader, dowódca Reichsflotte podczas pokazów, 1933 r.


Uroczyste wodowanie „Admirala Grafa Spee” w Wilhelmshaven 30 kwietnia 1934 r.

Niemieckie pancerniki kieszonkowe „Admiral Graf Spee” i „Deutschland”, 1939 r.





Kmdr Hans Langsdorf, dowódca „Admirala Grafa Spee”, w rozmowie z argentyńskimi oficjelami, grudzień 1939 r.


Marynarze na pokładzie „Admirala Grafa Spee”, 1937 r.


Niemiecki pancernik kieszonkowy „Admiral Graf Spee”


Brytyjski statek „Trevanion” jedna z ofiar „Admirala Grafa Spee”

Brytyjski statek „Doric Star” zatopiony przez „Admirala Grafa Spee” 2 grudnia 1939 r.


Marynarze na pokładzie „Admiral Graf Spee” podczas korsarskiego rejsu

Pocisk z „Admirala Grafa Spee” topi frachtowiec „Tairoa” 3 grudnia 1939 r.

Brytyjski krążownik HMS „Exeter”


Nowozelandzki lekki krążownik HNZMS „Achilles”


Brytyjski lekki krążownik HMS „Ajax”


Uszkodzony „Admiral Graf Spee” w porcie Montevideo







„Admiral Graf Spee”, wysadzony przez własną załogę pogrąża się w wodzie w pobliżu Montevideo...






Warta honorowa przy trumnie Hansa Langsdorffa, dowódcy „Admirala Grafa Spee”, który popełnił samobójstwo, krytykowany za samozatopienie okrętu

HMS „Exeter” wpływa do Plymouth, 15 lutego 1940 r


Winston Churchill, I Lord Admiralicji, pozdrawia marynarzy „Exetera”

No comments:

Post a Comment